Jelenleg üres a kosarad.
Általános Szerződési Feltételek
Üdvözöljük a BIO-NAT MEZŐGAZDASÁGI TERMELTETŐ ÉS ÉRTÉKESÍTŐ KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG által üzemeltetett weboldalon.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a www.webshop.mikro-vital.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető értékesítési szolgáltatás igénybevétele során a honlap használatának és a megvalósuló adásvételi ügyleteknek a szerződéses feltételeit. Tájékoztatjuk, hogy jelen ÁSZF a szakmája, önálló foglalkozása, vállalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre, mint Vevőre egyes pontokban eltérő, kedvezőbb feltételeket állapít meg. Az eltérésekre az adott, Fogyasztókat érintő eltérő rendelkezésekre külön felhívjuk a figyelmet.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
[A] Eladó
Cégnév: BIO-NAT MEZŐGAZDASÁGI TERMELTETŐ ÉS ÉRTÉKESÍTŐ KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG .
Székhely: 2431 Perkáta, Kisbács utca 20.
adószáma: 10689372-2-07
cégjegyzékszám: 07 09 001858 – Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
számlaszám: 10405066-50526575-83891008
E-mail: webshop@bio-nat.hu
[B] Értelmező rendelkezések
Amennyiben a jelen általános szerződési feltételekben az adott fogalom kifejezetten más jelentéssel nem kerül meghatározásra, úgy azt az alábbi tartalommal kell értelmezni:
Eladó jelent minket, a Bio-Nat Mezőgazdasági Termeltető és Értékesítő Kft-t.
Vevő jelenti Önt vagy vállalkozását, aki vételi ajánlatot tesz számukra ezen honlapon és az adásvételi ügyletben vevőként jelenik meg
Felek jelenti az Eladót és Vevőt együttesen
Gyártó/Vállalkozás jelenti azt a vállalkozást, amely az Árut, vagy Terméket előállította, azt Magyarország területére elsőként először behozta, továbbá, aki a mindenkor hatályos jogi normák szerint a gyártói felelősség kötelezettje.
Fogyasztó jelenti azokat a természetes személyeket, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el Vevőként
Szerződés jelenti az Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Fogyasztói szerződés jelenti azt a szerződést, aminek az egyik alanyaFogyasztónak minősül a másik szerződő fél pedig a vállalkozás.
Áru/Termék jelenti az Eladó által gyártott vagy forgalmazott, a jelen Honlapon megrendelhető, megvásárolható árut.
Megrendelés jelenti a Vevő által az Eladó Honlapján tett azon vételi ajánlatot, melyet a Vevő az által vevői kosárba „tett” Áruk tekintetében ad az és amelynek Eladó általi visszaigazolása, elfogadása a Szerződés létrejöttét jelenti a Felek között.
[C] Vonatkozó jogszabályok
A jelen ÁSZF-el szabályozott adásvételi ügyletekre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
[D] Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
Felhasználó/Vevő a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja. Az Eladó – az esetlegesen általa igénybe vett közreműködőért való felelőssége kivételével – kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó/Vevő teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
[E] E-számla
Társaságunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
[F] Árak
Az áraink Ft-ban értendők és bruttó összegként vannak feltüntetve, azaz tartalmazzák a 27%-os áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
Eljárás hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- a 0 Ft-os ár,
- kedvezménnyel csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplő kedvezményszázalékhoz képest tévesen számított ár (pl.: az 5000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 4000 Ft helyett a hibás számítás alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelően csökkentett, helytelenül 3000 Ft-ért kínált Áru).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladóként felajánljuk az Áru/Termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós/helyesen feltüntetett áron az Árut vagy nem él ezzel a lehetőséggel, amely esetben a Felek között nem jön létre szerződés.
[E] Az adásvételi ügyletre vonatkozó rendelkezések
1. A 24BIO-NA T Kft a fenti általános tájékoztatásban foglaltakat követően az általános szerződési feltételek egyéb rendelkezéseit, különös tekintettel a fogyasztói szerződésre vonatkozó kikötéseket az alábbiak szerint rögzít:
- Az Áru kiválasztása
A vásárlás nem regisztrációhoz kötött.
A Honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a az egyes Árukat. Az egyes Árukra kattintva találja az Áru fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie.
1.2. Kosárba helyezés
Az Áru kiválasztása után Ön a „Kosárba” gombra kattintva helyezhet – tetszőleges számú – Árut a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba az Árut, ha nem biztos abban, hogy az adott Árut meg kívánja vásárolni, mert ezzel az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban melyek az Ön által kiválasztott Áruk, és azokat egy képernyőn megjelenítve tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a „Megrendelem” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti Áruk eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb Áruk helyezhetőek, illetve a kívánt darabszám megváltoztatható. A honlap használata során Ön a honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát.
- A Megrendelés áttekintése és véglegesítése
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „MEGRENDELEM” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „MEGRENDELEM” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Eladó köteles a megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő 24 órán belül e-mail útján visszaigazolást küld Önnek. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.
A megkötött szerződés
- elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvben, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak,
- ha a Felhasználó egyben Fogyasztó – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.
- Fizetés, vételár kiegyenlítése
A megrendelés alapján annak visszaigazolásakor az Eladó egy pro forma számlát állít ki mely nem minősül adóügyi bizonylatnak. A Vevő a pro forma számlában szereplő összeget az abban rögzített bankszámlára történő utalással megfizeti az Eladó részére. Fizetéskor a az utalás megjegyzés rovatában kérjük feltüntetni a rendelés számát. Szállítási költség alkalmazása esetén, annak megfizetése a vételár megfizetésére vonatkozó rendelkezések irányadóak.
- Teljesítés, szállítás
A fentiek alapján a megrendelés átadására vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 3-5 munkanap. Az Eladó a Vevő által megrendelt és kifizetett Terméket a megrendelést elfogadó, visszaigazoló tájékoztatóban megjelölt helyszínre szállítja, saját fuvareszközzel a Termék vételárának kifizetését követő 3-5 munkanapon belül. A Termék – Vevő által megjelölt – átvételi helyre történő szállításáról és annak időpontjáról az Eladó a Vevő által kapcsolattartásra megadott telefonos elérhetőség útján tájékoztatja a Vevőt.
A Termék szállítása bruttó 30.000 Ft összeghatár feletti vásárlás esetén térítésmentes. Az ezen összeghatár alatti vásárlások esetén az Eladó szállítási költséget számít fel, melynek mértéke 1990Ft. A szállítási költség a vételárral együtt fizetendő, annak elmulasztása esetén az Eladó a Termék kiszállítását felfüggeszti.
Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli Vevőket, azonban rögzíti, hogy a bruttó 30.000 Ft feletti vásárlás esetén biztosított térítésmentes szállítást – jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában – az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt Termékek tekintetében.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
- Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és Fogyasztó esetén a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása.
Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kártérítésként, vagy kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vevő által a rendeléskor használt email, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vevő email fiókjában hozzáférhetővé válik.
- A Fogyasztót illető jogosultságok
2.1. Elállási jog
Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak.
A Fogyasztó jogosult a Termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a Terméknek,
b) több Termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló Termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el: www.webshop.mikro-vital.hu/dokumentumok.
Tájékoztatjuk Önt, mint Fogyasztót, hogy határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (azaz akár a tizennegyedik napon) elküldi elállási nyilatkozatát a részünkre, vagy az elállási jogát személyesen gyakorolja munkaidőben 8:00-15:30 óráig székhelyünkön.
Kijelentjük, hogy elektronikus úton érkezett elállási nyilatkozat esetén minden esetben e-mailben haladéktalanul visszaigazoljuk a Fogyasztónak, hogy elállási nyilatkozata megérkezett. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi nekünk. Amennyiben a Fogyasztó az elállási nyilatkozatát személyesen teszi meg, úgy a nyilatkozatról készült másolat aláírásával igazoljuk a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését, amelyet határidőn belül megtettnek kell tekinteni, ha azt a határidő utolsó napján a munkaidő lejárta elött tette meg a Fogyasztó.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét vessük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Az elállási nyilatkozatokat érdemes regisztrált küldeményként feladni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket számunkra az [A] pontban feltüntetett címre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
Amennyiben a Fogyasztó az elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatot személyesen teszi meg, úgy jogosult a nyilatkozattétellel egyidejűleg a megrendelt Terméket visszaadni. A törvény biztosította 14 napos elállási jog gyakorlása során a Termék visszaküldésének költségén kívül a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli, kivéve, ha a visszaküldött Termék nem bontatlan kiszerelésben van, ha bebizonyosodik, hogy a Fogyasztó a visszaküldött Termék tekintetében nem tartotta be annak tárolására vonatkozó előírásokat, illetve a Termék tárolására, szállításra használatára vonatkozó előírásokat, és ez érintette a Termék használhatóságát, újbóli értékesíthetőségét. Ez esetben a Fogyasztó legfeljebb csak a vételár Termékben bekövetkezett értékcsökkenésének az összegével csökkentett visszatérítésére jogosult. Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között az értékcsökkenés mértékét illetően vita alakul ki, a Felek által közösen kijelölt független szakértő bevonásával kell az értékcsökkenés mértékét megállapítani
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített ellenszolgáltatást. Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a Terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
2.2. A Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
- olyan nem előre gyártott Termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottunk elő;
- olyan Termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
2.3. Jótállási kötelezettség kizárólag fogyasztói szerződés esetén
Az Eladó hibásan teljesít, ha a Termék a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesítünk hibásan, ha a Vevő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Amennyiben a fogyasztó szerződéssel vásárolt termék tartós fogyasztási cikknek minősül, úgy az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelettel összhangban a 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási árú termékek esetén 2 (két) év, 250 000 forint eladási ár feletti termékek esetén 3 (három) év jótállást vállalunk a Honlapon megvásárolt Termékek tekintetében.
A Vevő jótállási igényét a jótállási határidőben érvényesítheti, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a terméknek a Vevő részére történő átadásától kezdődik. Az Eladó mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
- Kellékszavatosság
Az Eladó a Honlapon megvásárolt Termékek tekintetében kellékszavatossággal tartozik a hibás teljesítésért. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A Vevő a kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igénye elévült.
Kellékszavatossági, illetve jótállási igénye alapján a Vevő a Ptk-ban rögzítettek szerint választása szerint (sorrendben) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, ha vagy a szerződéstől – a jelentéktelen hiba kivételével – elállhat.
A Vevő a választott kellékszavatossági, illetve jótállási jogáról másikra térhet át. A Vevő az áttéréssel okozott költséget köteles az Eladónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre az Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. A kellékszavatosság, illetve a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vevő a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A Vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vevő felelős.
- Termékszavatosság
Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
Az Eladó által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a Gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A Gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A Termék akkor hibás, ha
- nem felel meg a Terméknek a Gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,
- vagy nem rendelkezik a Gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A Gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
- a Terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
- a Termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
- a Termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt Termékre, kijavítás esetén a Termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a Gyártót terheli.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
- Kivételek a jótállási és szavatossági igények alól
Az Eladó a Honlapon megvásárolt Termékek tekintetében nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal az alábbi esetekben:
- a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károk, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek;
- helytelen tárolás miatt keletkezett hibák;
- a szabványok vagy a Gyártó által adott előírások figyelmen kívül hagyása miatt fellépő hibák;
- a nem rendeletésszerű használat következtében fellépő hibák;
- baleset, rongálás vagy egyéb külső behatás okozta hibák, pl.: átszakadás külső sérülés miatt, külső mechanikai sérülés;
- Jótállási és Szavatossági jogok érvényesítése
Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.
Fogyasztó által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:
- A Fogyasztó jótállási, illetve szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Az Eladó azonban nem zárja ki, hogy a Fogyasztó a szerződés megkötését más módon is hitelt érdemlően bizonyítsa.
- Az Eladó a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletnek megfelelő tartalommal, a másolatot pedig a fogyasztó rendelkezésére bocsátja.
- A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Kijavításra vagy a szavatossági, illetve jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében a terméket elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató.
- Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
3.1. Fogyasztói panasz
A Fogyasztó az Termékekkel/Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
- Írásban az alábbi internetes oldalon keresztül: https://www.webshop.mikro-vital.hu
- Írásban az alábbi email címen keresztül: webshop@bio-nat.hu
- Írásban postai úton: 2431 Perkáta, Kisbács u 20.
- Személyesen : 2431 Perkáta, Kisbács u 20.
A Fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az Áru/Termék Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, – a kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével – szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az írásbeli panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. Az Eladó nem tett általános alávetési nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
3.2. Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el. Ez esetben a Nemzet és Kereskedelmi Fogyasztóvédelmi Hatóság nfkh.gov.hu weboldalon találja meg a szükséges információkat.
Bírósági eljárás
A Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
3.3. Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ön által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozásunkat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson egyezség létrehozására feljogosított képviselőnk köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozásunk egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Budapest Elérhetőség: Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10. Telefonszám: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Honlap: bekeltet.bkik.hu | Baranya Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Pécs Illetékességi terület: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye Elérhetőség: Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Honlap: baranyabekeltetes.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Miskolc Illetékességi terület: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye Elérhetőség: Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám: 06-46-501-090, 06-46-501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Honlap: bekeltetes.borsodmegye.hu | Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Szeged Illetékességi terület: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye Elérhetőség: Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62/549-392 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Honlap: bekeltetes-csongrad.hu |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Székesfehérvár Illetékességi terület: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye Elérhetőség: Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám:06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Honlap: www.bekeltetesfejer.hu | Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Győr Illetékességi terület: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye Elérhetőség: Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Honlap: bekeltetesgyor.hu |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Debrecen Illetékességi terület: Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye Elérhetőség: Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710, +36 52 500 745 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Honlap: hbmbekeltetes.hu | Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhely: Budapest Illetékességi terület: Pest Vármegye Elérhetőség: Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszám: 06-1-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap: panaszrendezes.hu |
- Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak